چند نكته كليدي براي استفاده و نگهداري از جاروبرقي

تعمير و نصب لوازم خانگي در تهران در كوتاه ترين زمان

چند نكته كليدي براي استفاده و نگهداري از جاروبرقي

۳۹ بازديد

امروزه جاروبرقي يكي از ضروري‌ترين لوازم‌خانگي براي هر خانواده است؛ بنابراين نحوه صحيح استفاده و نگهداري از جاروبرقي براي افزايش طول عمر و كارايي آن بسيار مهم است. بسياري از مردم با اطمينان ميگويند: ” اگر جاروبرقي نداشته باشيم هرگز نمي‌توانيم خان‌ه ايي تميز داشته باشيم”. بعلاوه وقتي مثلاً يك ليوان شيشه‌اي در آشپزخانه شما مي‌شكند و خرد مي‌شود، اولين فكري كه به ذهن شما مي‌رسد اين است كه بعدازاينكه تكه‌هاي درشت را جمع كردم حتماً از جاروبرقي استفاده كنم تا مطمئن شوم خرده‌هاي شيشه به كسي آسيب نمي‌رساند؛ و يا اينكه وقتي در حين پختن كيك، دست شما به كيسه آرد مي‌خورد و آرد روي فرش مي‌ريزد، قطعاً مطمئن هستيد كه تنها راه چاره استفاده از جاروبرقي است.

در اين مقاله سعي داريم چند نكته كليدي براي استفاده و نگهداري از جاروبرقي به‌طور مؤثر بيان كنيم.هنگامي‌كه مشغول جارو كردن هستيد، جاروبرقي را بااحتياط و به‌آرامي در محيط حركت دهيد. اگر سيم جاروبرقي كوتاه است، آن را به‌زور به اين‌طرف و آن‌طرف نكشيد. با اين كار هم به بدنه جارو و هم به سيم برق آن آسيب مي‌زنيد.

سعي كنيد مدت‌زماني كه جاروبرقي را روشن نگه مي‌داريد، حداكثر ۱۵ دقيقه باشد. اگر به زمان بيشتري براي جارو كشيدن نياز داريد، پس از ۱۵ دقيقه، جارو را خاموش كنيد و اجازه دهيد دستگاه خنك شود. پس از چند دقيقه مجدداً شروع به كار كنيد و اين فواصل استراحت را حتماً رعايت كنيد تا جاروبرقي شما عمر طولاني‌تري داشته باشد.دقت كنيد از جاروبرقي‌هايي كه قابليت مكش آب را ندارند، هرگز درجاهاي خيس و مرطوب و يا براي جمع‌كردن آب ريخته شده استفاده نكنيد. اين كار باعث آسيب جدي به موتور و اجزا داخلي جارو مي‌شود.

اجازه ندهيد كيسه يا مخزن زباله جاروبرقي بيش‌ازحد پر شود. وقتي كيسه جارو خيلي پر باشد، علاوه بر اين‌كه دستگاه به‌خوبي كار نمي‌كند و قدرت مكش آن كاهش ميابد، به موتور جارو نيز فشار بيشتري وارد مي‌شود.  حتي در بعضي مواقع ممكن است كيسه جارو به خاط پر بودن بيش از حد بتركتد. تكرار درازمدت اين مسئله باعث كاهش طول عمر جاروبرقي مي‌شود.

چنانچه قصد تعمير جاروبرقي خود داريد مي توانيد به ما اطمينان كنيد .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.