نكاتي براي شستن لباس با آب سرد

تعمير و نصب لوازم خانگي در تهران در كوتاه ترين زمان

نكاتي براي شستن لباس با آب سرد

۴۱ بازديد

نكات و ترفند هايي براي شستن لباس با آب سرد و تميز كردن كثيف ترين لباس ها با استفاده از آب سردآيا درست است كه لباس هاي كثيف فقط با استفاده از آب گرم و يا داغ تميز مي شوند؟ خير اين تصور اشتباه است! اين افسانه تمام شده است.
امروزه تكنيك هاي پيشرفته ماشين لباسشويي ها و مواد شوينده جديد، به سادگي امكان شستن لباس در آب سرد را به طور موثر فراهم مي كنند. حتي مي توان گفت كه با استفاده از آب سرد، شرايط مناسب تري براي تميز شدن بهتر لباس ها فراهم مي شود.
در اين مقاله نكاتي براي چگونگي بهتر شستن لباس با آب سرد را توضيح مي دهيم.

فرايند كار چگونه است؟مواد پاك كننده جديد آنزيم هايي دارند كه مي توانند در آب ۶۰ درجه به خوبي موثر باشند. اگر آب بيش از حد گرم باشد (بالاي ۷۵ درجه) ممكن است مواد شوينده قدرت پاك كنندگي كمتري نشان دهند.
بسياري از مواد شوينده جديد در آب سرد به خوبي كار مي كنند، اما برخي از مواد شوينده مخصوص آب سرد هستند. اين گونه شوينده ها براي لباس هاي ورزشي با الياف مصنوعي بسيار مناسب هستند.
برخي از مدل هاي ماشين لباسشويي جديد، به صورت خودكار مقداري آب گرم را براي كمك به قدرت پاك كنندگي مواد شوينده اضافه مي كنند.
چگونگي از بين بردن لكه و بوآب سرد براي تميز كردن پارچه هاي ظريف و لباس هاي با رنگ تيره يا روشن كه لكه خون بر روي آن ها وجود داشته باشد بسيار موثر است.
“هميشه از آب سرد براي از بين بردن لكه هاي پروتئيني مانند عرق و خون استفاده كنيد. آب داغ مي تواند اين گونه لكه ها را روي پارچه تثبيت كند و همچنين باعث شود پارچه چروك و يا جمع شود.”
راز تميز كردن لباس هاي تمرينات ورزشي عرقي كه از الياف مصنوعي توليد شده اند، چيست؟
لباس هايي كه از الياف مصنوعي توليد شده اند، معمولا بعد از استفاده بوي عرق مي گيرند. (در لباس هاي ورزشي معمولا از الياف مصنوعي استفاده مي شود.)
قبل از شستشوي اين گونه لباس ها، آن ها را در آب سرد قرار دهيد و از اين طريق بوي بد آن ها از بين مي رود.
در مواردي كه لباس بخاطر عرق زياد خيس شده است، قبل از شستشو آن ها را در آب سرد قرار دهيد و بعد آن ها را با آب ۱۳۰ درجه يا بالاتر بشوييد، سپس مجددا آن ها را در آب سرد بشوييد. اين كار باعث صرفه جويي در مصرف انرژي و چروك شدن كمتر لباس ها مي شود و مانع از تثبيت لكه ها بر روي لباس مي شود.
شستشو با آب سرد مساوي با صرفه جويي در مصرف انرژيحدود ۹۰ درصد از انرژي مصرفي ماشين لباسشويي، هنگام استفاده از آب گرم براي شستشو است؛ بنابراين مي توانيد با شستن لباس ها با استفاده از آب سرد، به صرفه جويي در هزينه هاي خود كمك كنيد.
سعي كنيد تنها زماني از آب گرم استفاده كنيد كه براي مثال فردي از اعضاي خانواده بيمار است و بيماري او واگيردار است. در اين موارد ممكن است بخواهيد براي ضدعفوني كردن، پوشاك كثيف او را با آب گرم بشوييد.
بسياري از لباسشويي هاي جديد يك فرايند ضد عفوني كننده دارند كه دماي آب را به اندازه كافي براي از بين بردن ميكروب ها بالا مي برند.
زمان آن رسيده است كه بر روي اين تصور اشتباه كه لباس ها فقط با آب گرم تميز مي شوند، آب سرد بريزيد!

چنانچه شما قصد تعمير ماشين لباسشويي بكو خود داريد به سايت ما به نشاني https://karsanservices.ir مراجعه فرماييد .

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.