بررسي خطاي سنسور ديفراست فريزر و خطاي هيتر ديفراست ال جي

تعمير و نصب لوازم خانگي در تهران در كوتاه ترين زمان

بررسي خطاي سنسور ديفراست فريزر و خطاي هيتر ديفراست ال جي

۳۷ بازديد

براي بررسي و برطرف كردن خطاي سنسور ديفراست فريزر و خطاي هيتر ديفراست ال جي بايد اتصالات و مقاومت سنسور از روي برد بررسي شوند و تست مد ۲ و ۳ انجام شود. براي تعمير و بررسي خطاي سنسور ديفراست فريزر و خطاي هيتر ديفراست ال جي مراحل زير را دنبال نماييد:

آموزش تعمير سيستم ديفراست يخچال (ضدبرفك) : در حالت كلي بيشتر ايرادهاي يخچال فريزر خيلي راحت عيب‌يابي شده و تنها با تعويض قطعه‌ي مشكل‌دار تعمير مي‌گردند. اما يخچال فريزرهاي بدون برفك به خاطر نحوه كارشان كمي پيچيده‌تر هستند. در يخچال‌هاي ضدبرفك اگر برفك تشكيل شود شما نمي‌توانيد آن را ببينيد زيرا پشت كاور در انتهاي كابين فريزر مي باشد. اگر اين كاور را برداريد ميتوانيد داخل آن و برفك را مشاهده نماييد. قطعات سيستم ضد برفك زير اين قسمت است كه شامل ترموديسك يا سنسور ديفراست ، ترموفيوز و المنت مي باشد كه هر كدام خراب شوند باعث ميشود سيستم برفك زدايي درست عمل نكند و يخچال برفك بزند و در نتيجه سرما در كابين يخچال فريزر كم شود تيم پشتيبان سرويس در ادامه نحوه بررسي و عيب يابي اين قسمت را براي شما توضيح مي دهد.

 
يخچال فريزر را خاموش كنيداول ايمني! لطفاً مطمئن شويد كه يخچال فريزر خاموش بوده و دو شاخه‌ي آن در پريز برق نباشد بعد كار را شروع كنيد.
مشكل چيست؟ – تشكيل يخ در اواپراتور (در نتيجه افزايش دماي يخچال و فريزر)گاهي اوقات اگر سرماي يخچال فريزر كم شده ميتواند دليل آن برفك زدن اواپراتور (رادياتور خنك كننده يخچال) باشد براي بررسي اين قسمت بايد كاور روي اواپراتور را باز كنيد. در انتهاي كابين فريزر پشت كاور ، اواپراتور قرار دارد كه در‌ واقع رادياتوري است كه با رد شدن گاز توسط كمپرسور از داخل آن گرماي داخل فريزر را گرفته و در نتيجه داخل فريزر سرد مي‌شود. در اين قسمت يك فن تعبيه شده است كه هوا را از بين پره‌هاي اواپراتور عبور مي دهد تا هوا با عبور از آن سرد شود. بنابراين با توزيع  و چرخش هوا در محفظه يخچال فريزر مواد غذايي سرد مي‌شوند.
 
 


در يخچال فريزرها اواپراتور معمولا فقط در قسمت فريزر قرار مي‌گيرد و هواي سرد از قسمت فريزر توسط دريچه‌اي به قسمت يخچال وارد مي‌شود كه اين جريان هواي سرد توسط يك دريچه فلاپ (دريچه دمپر) كنترل مي‌شود تا يخچال به دماي مناسب و متفاوت از فريزر برسد. اين هوا از قسمت فريزر به يخچال وارد مي شود.
وقتي درب يخچال يا فريزر باز مي‌شود هواي سرد خارج شده و با هواي گرم و مرطوب بيرون جايگزين خواهد شد. اين رطوبت در اواپراتور سرد مي‌شود و وقتي به اندازه كافي سرد شد تبديل به برفك مي‌شود.
با‌گذشت زمان اين برفك زياد شده و عملاً جلوي جريان هوا را مي‌گيرد و در نتيجه دماي به اندازه كافي پايين نخواهد رفت. به همين خاطر در اين قسمت يك المنت حرارتي كنار و زير اواپراتور قرار داده شده است كه هر چند ساعت كاركرد موتور يكبار روشن مي‌شود (اين زمان در يخچال فريزرها متفاوت است). در مدت زمان كوتاهي گرما برفك را آب مي‌كند و اين آب از طريق مجراي تخليه به مخزني پشت يخچال و يا محفظه روي كمپرسور مي‌ريزد. تا كمپرسور خنك شود.
نكته بسيار مهم : در يخچال هاي قديم كنترل كننده سيستم ديفراست تايمر بوده و قطعات سيستم ديفراست المنت ، ترموفيوز و ترموديسك مي باشد ولي در يخچال هاي جديد امروزه كنترل كننده سيستم ديفراست برد الكترونيكي بوده و قطعات سيستم ديفراست المنت ، ترموفيوز و سنسور ديفراست مي باشد. يعني جاي تايمر قديمي برد الكتريكي و جاي ترموديسك، سنسور ديفراست آمده است.
دلايل مختلفي وجود دارد كه ممكن است باعث برفك اواپراتور شود كه ايراد ميتواند از خرابي المنت ، سنسور ، ترموفيوز و يا كنترل پنل و تايمر يخچال باشد.
علت ۱: ايراد در المنتالمنت : كار المنت اواپراتور يخچال، آب كردن برفك هاي روي اواپراتور يخچال مي باشد.
براي امتحان المنت لازم است كه اتصالات آن به سيم‌ها را بررسي كنيد. سيم‌هايي را كه به المنت متصل هستند را جدا كنيد و مقاومت دو سر آن را با اهم‌متر اندازه‌گيري كنيد. در اندازه‌گيري شما بايد به دنبال مقاومتي بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ اهم باشيد. اگر عددي غير از اين مقادير خوانديد يعني اينكه المنت ايراد دارد و بايد عوض شود.
علت ۲: ايراد در ترموفيوزترموفيوز : فيوز محافظتي حرارتي مي باشد كه اگر به هر دليل المنت بعد از آب كردن برفك ها از مدار خارج نشود و دماي آن قسمت از ۷۰ درجه بالاتر رود قطع مي شود (ميسوزد) و المنت را از مدار خارج مي كند . ترموفيوز كه در كنار المنت قرار دارد. اگر ترموفيوز سالم باشد بايد اتصال كوتاه يا چند اهم را نشان دهند. و اگر غير از اين باشد يعني ايرادي وجود دارد و بايد تعويض شود. هر گاه متوجه شديد كه ترموفيوز سوخته به دنبال ايرادي باشيد كه چرا المنت از مدار خارج نشده معمولا ايراد در سنسور ديفراست ، ترموديسك ، تايمر و يا برد الكترونيكي مي باشد.
علت ۳: ايراد در سنسور ديفراست يا ترموديسكهمچنين كنار اواپراتور سنسوري وجود دارد كه بايد مقاومت آنها بين ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ اهم باشد و هر عددي غير از اين محدوده نشان‌دهنده ايراد در سنسور است. وقتي همه اين ناحيه را بررسي كرديد ولي مشكلي نبود يعني اينكه مشكل از برد كنترل يا تايمر است كه بايد عوض شوند. ( توجه داشته باشيد : كه در هر يخچال سنسور هاي ديفراست با همديگر فرق دارند يعني ميتواند سنسور ديفراست يك يخچال ۵ كيلو اهم باشد و در يخچال ديگر ۱۰ كيلو اهم باشد )
علت ۴: خرابي تايمر يا برد الكترونيكيهمانطور كه در بالا توضيح داده اين

يخچال فريزر يكي از مهمترين و اساسي‌ترين لوازم آشپزخانه مي‌باشد. گروه خدمات كارسان سرويس با تكيه بر تكنسين‌هاي حرفه‌اي خود در زمينه‌ي تعمير يخچال فريزر آماده ارائه خدمات سرويس و تعمير يخچال فريزر شما مي‌باشد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.