خطاي سنسور ديفراست يخچال فريزر (سيستم ضد برفك) چيست؟

تعمير و نصب لوازم خانگي در تهران در كوتاه ترين زمان

خطاي سنسور ديفراست يخچال فريزر (سيستم ضد برفك) چيست؟

۳۸ بازديد

خطاي سنسور ديفراست يخچال فريزر كه ضد برفك بودن دستگاه را تحت تاثير قرار مي دهد از جمله خطاهايي مي باشد كه به مرور و به دلايل مختلف ممكن است بروز كند. خرابي سنسور ديفراست يخچال با توجه به برند دستگاه با كدهاي مختلف نمايش داده ميشود و بايد به آن توجه ويژه داشت. كارسان سرويس در ادامه نحوه تست سنسور ديفراست يخچال و راه هاي برطرف كردن اين خطا را معرفي خواهد نمود.
تست سنسور ديفراست يخچال فريزرخطاي سنسور ديفراست يخچال فريزر را جدي بگيريدبرخلاف گذشته كه برفك بخش جدايي ناپذير يخچال ها بود، در نسل هاي جديد اين دستگاه ها اثري از برفك نبايد در آن وجود داشته باشد. سيستم خنك سازي يخچال فريزرهاي ضد برفك به گونه اي طراحي شده است كه در روز حدود دو مرتبه برفك هاي موجود ذوب ميشوند و اين عمليات توسط سيستم ديفراست انجام ميشود. خرابي سنسور ديفراست باعث ميشود تا وجود برفك در دستگاه به درستي تشخيص داده نشود و به مرور برفك زيادي در صفحه پشت يخچال ايجاد شود.از آنجا كه وجود برفك باعث كاهش كارايي يخچال شده و به شدت بر تازگي و طراوت مواد غذايي تاثيرگذار است، در نتيجه با بروز خطاي سنسور ديفراست يخچال بايد نسبت به برطرف كردن عيب آن اقدام نمود. تست سنسور ديفراست يخچال و تعمير و تعويض آن كاملا تخصصي بوده و بهتر است از افراد حرفه اي در تعمير يخچال فريزر مشاوره بخواهيد.
خرابي سنسور ديفراست يخچال فريزرنحوه كار سيستم ديفراست يخچال فريزرقبل از بررسي راه هاي تست سنسور ديفراست يخچال و بر طرف كردن خطاهاي موجود، نگاهي به روش كار اين سيستم در يخچال هاي ضد برفك خواهيم داشت. سيستم يخچال هاي ضد برفك به گونه اي طراحي شده است كه اواپراتور هاي تعبيه شده در فريزر هواي گرمي كه وارد فريزر ميشود را سرد مي كند و در فرآيند سرد شدن هواي گرم، مقداري رطوبت به جاي مي ماند كه به شكل برفك تبديل ميشوند.سنسور ديفراست يخچال ميزان رطوبت و برفك موجود در محيط را تشخيص داده و اگر بيش از حد معمول و استاندارد باشد به هيتر فرمان مي دهد. المنت هيتر شروع به كار مي كند و برفك هاي موجود را ذوب خواهد كرد. خرابي سنسور ديفراست مانع از تشخيص درست ميزان رطوبت موجود در دستگاه شده و در نهايت به مرور حجم زيادي از برفك و يخ در دستگاه مشاهده خواهد شد.
تست سنسور ديفراست يخچال فريزربراي بررسي سالم يا معيوب بودن سنسور ديفراست بايد ميزان مقاومت مشخص شود. براي اين منظور ابتدا بايد سيم برق يخچال را از پريز جدا كنيد و با استفاده از اهم متر مقاومت اين قطعه سنجيده شود. اگر مقاومت صفر اهم باشد نياز به تعويض سنسور وجود دارد و اگر  ساير مقادير نمايش داده شود نشان دهنده سالم بودن سنسور بوده و لازم است ساير فكتورها از قبيل دما و مقاومت دستگاه بررسي گردد.

چنانچه قصد تعمير يخچال سايد باي سايد ال جي خود را داريد به ما اعتماد كنيد .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.